Начало » 2013 » Април » 12 » Усвояване на текст описание и текст повествование в пети клас чрез средствата на изобразителното изкуство
10:07 Усвояване на текст описание и текст повествование в пети клас чрез средствата на изобразителното изкуство | |
В рамките на училищния план за вътрешно-квалификационна дейност, методическите обединения на учителите от начална училищна степен и български език и литература проведоха сбирка на тема „Усвояване на текст описание и текст повествование в пети клас чрез средствата на изобразителното изкуство”. В своята презентация Ирина Ризова – преподавател по български език и литература, обоснова тезата, че проблемът за усвояването на различните видове текст в пети клас е неразривно свързан с проблема за адаптацията на учениците към особеностите на прогимназиалния етап на обучение.Въпросът за приемствеността между двете степени по отношение на методиката и организацията на учебния процес е актуален и от решаването му зависи колко дълъг ще бъде процесът на приспособяване на ученика към новите условия. Тя сподели опита си по проблема как обучението по български език и литература може да бъде приведено в съответствие с готовността на учениците от пети клас да се адаптират към новите условия. Повече от половината анкетирани ученици от шести клас считат, че рисуването в часовете по български език под формата на илюстрации, карти и други, е било приятно и полезно занимание. Тази практика от начална училищна степен успешно може да бъде продължена в обучението по български език и литература в пети клас и до голяма степен да повлияе върху по-лесната адаптация на подрастващите към новите образователни условия и успешното усвояване на видовете писмени и устни текстове. Към нея може да се подходи още в първите часове, когато въпросът за освобождаване на ученика от стреса е най-актуален. Зорница Апостолова председател на Методическо обединение по български език и литература | |
|
Общо бр. коментари: 0 | |