10:58 Четенето с разбиране – метод за стимулиране познавателната активност на учениците | |
Голяма част от информацията, която ни е необходима, се получава посредством четенето. Повечето хора могат да четат, но не всички четат правилно, често погрешно тълкуват прочетеното. Четенето е процес на комуникация между автора на текста и читателя. За да се осъществи правилно тази комуникация, трябва да се развиват умения за четене, да се използват инструменти, които помагат да се чете ефективно и с разбиране. Четенето с разбиране е метод на четене, който цели интерпретиране и разбиране на писмен текст и е компонент на грамотността на всеки ученик. РИО Търговище, съвместно с РААБЕ организира практически семинар на тема: „Формиране на умения за четене с разбиране у учениците от 1 до 4 клас”. От ІІ СОУ „Проф. Никола Маринов” участваха главен учител за начален етап Елена Чукарева и старши учител Маринела Колева. Лектор бе Проф. дпн Нели Иванова – преподавател в СУ ”Св. Климент Охридски”, София. На работна среща главен учител Елена Чукарева и старши учител Маринела Колева споделиха опит от обучението с учители и възпитатели от начален етап на ІІ СОУ „Проф. Никола Маринов”. Те запознаха присъстващите със същността на SWOT анализа и възможностите, които дава за решаването на проблеми и търсене на решения, с характерните особености на възприемането и осмислянето на художествен и научнопопулярен текст в 1-4 клас. Представени бяха новите цели в областта на четенето, приети в новата Стратегическа рамка за европейско сътрудничество „Образование и обучение 2020” и резултати от нивото на четивна грамотност, съгласно международните изследвания PIRLS и PISA. Показани бяха стратегии за преподаване на учениците с цел развитие на четенето с разбиране, методи и похвати в литературното образование, които съдействат за задълбочаване на читателските представи и за формиране на умения за четене с разбиране, които преподавателите могат да използват в своята педагогическа дейност. Уменията за четивна грамотност, придобити в училище полагат основите за ранния и продължаващ успех на учениците, за по-нататъшното им включване в социалния, културния и професионалния живот. Овладяването на способността за четене е основно социално и икономическо изискване на обществото от 21 век.
Елена Чукарева – главен учител за начален етап | |
|
Общо бр. коментари: 0 | |