14:06 Творческа седмица в VІІІ б клас | |
На 2. април в Дания се ражда един от най-великите приказници – Ханс Кристиян Андерсен. Денят на неговото рождение е начало на Седмицата на детската книга и изкуствата за деца. Използвайки факта, че преподавам на ученици, занимаващи се с изкуство, реших да съчетая това с учебното съдържание по български език и литература. Провокирайки творческите способности на децата, исках да събудя интереса им в часовете. Седмицата преди пролетната ваканция обявихме за „творческа седмица” в VІІІ б клас – паралелка с изучаване на изобразително изкуство. В 5 учебни часа изпълниха следните задачи : І час - Разговор за изкуството и поставяне на задачи за изпълнение.Основа беше стихотворението на Валери Петров „Японският филм”, което провокира разговор за изкуството и неговата роля в нашия живот. С ентусиазъм учениците споделиха чувства и мисли, свързани с изкуството, което е тяхно призвание. Като проблемен въпрос поставих на учениците задача да интерпретират мисълта на сръбския критик Шимич: „Публиката е като дете – предпочита сладката лимонада вместо хранителното мляко.” Задачата е във връзка с урок по български език – Публично изказване. Вдъхновени от темата, учениците споделиха отношението си към изкуството като начин да попаднат в друг свят, където има емоция и красота. Не пропуснаха да отбележат и възпитателната му роля – заниманията с изкуство ги дисциплинира, прави ги отговорни, учи ги да работят в екип. Разговорът засегна различни видове изкуство, тъй като в класа има ученици, които освен с рисуване, се занимават с хореография, модерен балет, литературно творчество. Накрая предложих на учениците да отговорят на въпроса : Обичам да рисувам, защото... ІІ и ІІІ час - Изпълнение на проект на тема : Нарисувай с думи и с четка пролетта. Тези часове преминаха изключително емоционално. Усещаше се желанието на учениците да покажат това, което са сътворили. Имаше индивидуални и екипни изпълнения на задачата. Прекрасни картини, феерия от цветове, красота и настроение – това беше творческото изображение на пролетта. Създадените есета също изобразяват този чудесен сезон, „нарисуван” с изразните средства на езика. Всички ученици, без изключение, бяха изпълнили задачата. Зарадва ме фактът, че са споделили с преподавателката си по изобразително изкуство г-жа Ангелова, която също е дала висока оценка на труда им. Като най-голямо постижение отчитам факта, че много активно участваха ученици, които обикновено са пасивни в часовете. ІV и V час – интервю на тема „Изкуството в живота ни”. / Задачата е във връзка с урок по български език – Медийни жанрове. Интервю. / Учениците имаха задача да интервюират преподавателите по изобразително изкуство Диана Ангелова, Татяна Трендафилова, Кирил Батенбергски. В предварителния час колективно обмислиха 5 въпроса, а задачата им беше да добавят още по свой избор. Въпроси за интервю:
Разказаха преживяното по време на интервютата, за отношението на своите преподаватели, които са подходили отговорно, изразиха своето отношение към дадените отговори на въпросите. След това разиграхме интервю в часа – ученици отговарят на въпроси на свои съученици. Часът премина много емоционално. Отчитам отговорното отношение на учениците и чудесно свършената работа. Оцених високо работата на учениците през седмицата, посветена на изкуството. Предварително поставените задачи бяха изпълнени, целите бяха постигнати. Постигнати резултати :
Зорница Апостолова | |
|
Общо бр. коментари: 1 | |
| |