Уважаеми посетители,

Второ СУ „Проф. Никола Маринов“ Търговище има нова интернет страница - http://2su-tg.com, която ще се актуализира с информацията за новата учебна година – от 15.09.2017 г. Работата по сайта продължава. Възможно е да бъдат допуснати неточности, които ще бъдат отстранявани своевременно. Старият сайт ще се ползва само като архив.

Благодарим за търпението.

 

 

Начало » 2014 » Април » 8 » Творческа седмица в VІІІ б клас
14:06
Творческа седмица в VІІІ б клас

На 2. април  в Дания се ражда един от най-великите приказници – Ханс Кристиян Андерсен. Денят на неговото рождение е начало на Седмицата на детската книга и изкуствата за деца.

Използвайки факта, че преподавам на ученици, занимаващи се с изкуство, реших да съчетая това с учебното съдържание по български език и литература. Провокирайки творческите способности на децата, исках да събудя интереса им в часовете. Седмицата преди пролетната ваканция обявихме за „творческа седмица” в VІІІ б клас – паралелка с изучаване на изобразително изкуство. В 5 учебни часа изпълниха следните задачи :

І час - Разговор за изкуството и поставяне на задачи за изпълнение.Основа беше стихотворението на Валери Петров „Японският филм”, което провокира разговор за изкуството и неговата роля в нашия живот. С ентусиазъм учениците споделиха чувства и мисли, свързани с изкуството, което е тяхно призвание.

Като проблемен въпрос поставих на учениците задача да интерпретират мисълта на сръбския критик Шимич: „Публиката е като дете – предпочита сладката лимонада вместо хранителното мляко.” Задачата е във връзка с урок по български език – Публично изказване.

Вдъхновени от темата, учениците споделиха отношението си към изкуството като начин да попаднат в друг свят, където има емоция и красота. Не пропуснаха да отбележат и възпитателната му роля – заниманията с изкуство ги дисциплинира, прави ги отговорни, учи ги да работят в екип. Разговорът засегна различни видове изкуство, тъй като в класа има ученици, които освен с рисуване, се занимават с хореография, модерен балет, литературно творчество. Накрая предложих на учениците да отговорят на въпроса : Обичам да рисувам, защото...

ІІ и ІІІ час - Изпълнение на проект на тема : Нарисувай с думи и с четка пролетта.

Тези часове преминаха изключително емоционално. Усещаше се желанието на учениците да покажат това, което са сътворили. Имаше индивидуални и екипни изпълнения на задачата. Прекрасни картини, феерия от цветове, красота и настроение – това беше творческото изображение на пролетта. Създадените есета също изобразяват този чудесен сезон, „нарисуван” с изразните средства на езика. Всички ученици, без изключение, бяха изпълнили задачата. Зарадва ме фактът, че са споделили с преподавателката си по изобразително изкуство г-жа Ангелова, която също е дала висока оценка на труда им. Като най-голямо постижение отчитам факта, че много активно участваха ученици, които обикновено са пасивни в часовете.

ІV и V час – интервю на тема „Изкуството в живота ни”. / Задачата е във връзка с урок по български език – Медийни жанрове. Интервю. / Учениците имаха задача да интервюират преподавателите по изобразително изкуство Диана Ангелова, Татяна Трендафилова, Кирил Батенбергски. В предварителния час колективно обмислиха 5 въпроса, а задачата им беше да добавят още по свой избор.

Въпроси за интервю:

  1. Защо рисуване, а не друго изкуство?
  2. Как Ви влияе процесът на създаване на картина?
  3. Какъв би бил животът без изкуство?
  4. Картините на кой художник Ви впечатляват най-силно и защо?
  5. Как да разбираме модерното изкуство?
     

Разказаха преживяното по време на интервютата, за отношението на своите преподаватели, които са подходили отговорно, изразиха своето отношение към дадените отговори на въпросите. След това разиграхме интервю в часа – ученици отговарят на въпроси на свои съученици. Часът премина много емоционално. Отчитам отговорното отношение на учениците и чудесно свършената работа.

Оцених високо работата на учениците през седмицата, посветена на изкуството. Предварително поставените задачи бяха изпълнени, целите бяха постигнати. Постигнати резултати :

  • Възможност за творческа работа в часовете по литература.
  • Засилва се интересът към учебния предмет.
  • Активизират се ученици, които обикновено са пасивни в часовете.
  • Възможността за изява повишава самочувствието на децата. Откриват се и се развиват творчески заложби.
  • Създава се продукт – картина и есе. Знанията се превръщат в практически умения.
  • Усъвършенства се езиковата и литературната подготовка на учениците;
  • Oсъществява се междупредметна връзка.

 

Зорница Апостолова
преподавател по бълг.език и литература​

Категории: Дейности и инициативи | Views: 780 | Добавено от: Rebi | Rating: 0.0/0
Общо бр. коментари: 1
avatar
1 Петър Петров • 14:13, 10.04.2014
happy
omForm">
avatar